آشنایی با

شناسایی منشا گوشت‌های خام و فرآوری شده

بررسی تقلب و اصالت

اصالت غذا یک موضوع جهانی است و امروزه آگاهی و نگرانی در مورد تقلب و اصالت مواد غذایی در حال افزایش است. شناسایی گونه‌های موادغذایی با منشاء حیوانی حدود بیش از یک دهه در جهان، مورد توجه نهادهای نظارتی در جهت حمایت از مصرف کننده قرار گرفته است. متاسفانه تقلب در منشا گوشت‌های خام و فرآوری شده در بیشتر موارد عمدی بوده و حق مصرف‌کنندگان را تضییع و سلامت آنها را تهدید می‌کند. همچنین بدلیل اینکه موضوع مصرف گوشت حلال برای قشر مذهبی جامعه از اهمیت خاصی برخورداراست؛ در جهت حفظ سلامت، امنیت و حلیت مواد غذایی آزمایشگاه دانا ژن پژوه در این زمینه میتواند منشا گوشت های خام و فرآوری شده را با دقت و سرعت بالا شناسایی و اعلام نماید.

آزمون PCR برای تشخیص منشا حیوانی

آزمایشگاه دانا ژن پژوه می‌تواند منشا گاو، گوسفند، شتر، گاومیش (بوفالو)، بز، الاغ، اسب، گراز یا خوک، سگ، گربه، مرغ، شترمرغ، اردک، بوقلمون را در محدوده وسیعی از موادغذایی شامل انواع گوشت خام، چرخ‌کرده، سوسیس، کالباس، ناگت، همبرگر، غذاهای حاوی گوشت، روغن‌های حیوانی، فرآورده‌های لبنی نظیر ماست، خامه، شیر، کشک، دوغ، پنیر و شیرخشک شناسایی نماید و دارای مجوز از سازمان غذا و دارو و مرکز ملی تایید صلاحیت ایران می‌باشد.

شناسایی گوشت شکار و تعیین جنسیت:

یکی از نیازهای اساسی شناسایی گوشت شکار به خصوص تشخیص منشا قوچ وحشی و بز وحشی از گوسفند و بز اهلی می‌باشد که شرکت دانش بنیان دانا ژن پژوه با اتکا بر نیروهای جوان و متخصص خود توانسته روش‌های مولکولی را برای تشخیص گوشت شکار کَل و بز کوهی (بز وحشی)، قوچ و میش وحشی (گوسفند وحشی) و آهو راه‌اندازی نماید و با توجه به اینکه جرائم نقدی در نظر گرفته برای شکار غیرمجاز ماده‌های وحشی به دلیل قابلیت زاد و ولد در آنها بسیار بیشتر از نرهای وحشی است، تعیین جنسیت حیوان از روی گوشت شکار با آزمون PCR نیز صورت می‌گیرد.

شاید به این خدمات هم علاقمند باشید